۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۸۸۹۱۳
آیت الله سعیدی:

ملت ایران مصمم تر از قبل پای انقلاب ایستاده اند| دشمن آرزوی بر هم زدن امنیت ایران را به گور می برد

امام جمعه قم با اشاره به حادثه تروریستی چابهار گفت: ملت ایران در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب نه تنها با ترورهای کور دست از نظام بر نمی دارند بلکه منسجم تر از قبل درس فراموش نشدنی به دشمنان خواهند داد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به تشکل رژیم صهیونیستی با همکاری انگلیس و آمریکا و جنایات این رژیم غاصب علیه مسلمین گفت: این رژیم جنایتکار تاکنون از هیچ جنایتی علیه امت اسلام فروگذار نبوده است.

وی افزود: به اراده الهی انقلاب اسلامی در کشور ایران به پیروزی رسید تا با این رژیم جنایتکار و غاصب مقابله کند و امروز مشاهده می کنیم که شعار مرگ بر اسرائیل در ایران و به جهان به شعاری راهبردی تبدیل شده است.

تولیت حرم مطهری بانوی کرامت در خطبه دوم نماز جمعه قم با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: یکی از مسائل کلیدی مؤثر در حاکمیت اسلام و مدیریت انقلاب و کشور برای تحقق اهداف وحدت حوزه و دانشگاه و پیشبرد انقلاب فرهنگی و توجه به قشر عظیم دانشجو و طلبه است.

وی ادامه داد: این مفاهیم پایه ای در مهندسی فرهنگی نظام اسلامی مورد توجه ویژه امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که مسؤولان نیز باید توجه داشته باشند.

آیت الله سعیدی با گرامیداشت روز دانشجو ابراز داشت: 16 آذر یادآور حماسه انقلابی دانشجویان عزیز در مواجهه با دشمن خیره سر و آمریکای مستکبر است، در این روز  دانشجویان انقلابی به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس جمهور وقت آمریکا و به از سر گیری روابط ایران و انگلیس خبیث اعتراض کردند و به خاک و خون کشیده شدند.

وی عنوان کرد: 16 آذر یادآور دخالت های آمریکا و انگلیس در امور داخلی کشور و به تاراج بردن ثروت های ملی و نادیده گرفتن استقلال، آزادی و عزت ملت ایران است، روز دانشجو می آموزد که دانشجویان انقلابی و متعهد باید در مسیر استقلال، آزادی، پیشرفت، عزت ملی، اقتدار ایران اسلامی و مقاومت در برابر دشمن پلید حرکت کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اگر مواضع سیاسی دانشجویان همراه با پیشرفت علمی، مسیر عدالت گرایی، روحیه ایمان و لایتمداری، توجه به انسجام ملی و کمک به دولت و ملت ایران در تحقق و رشد و شکوفایی مادی و معنوی و تضمین استقلال، آزادی جمهوری اسلامی باشد فوق العاده ارزشمند و اثرگذار است.

وی اضافه کرد: دشمنان بر پایه خط نفوذ و جنگ نرم، تأثیرگذاری منفی در روحیه دانشجویان، تغییر محاسبات و تصویرسازی های موهوم و غلط همواره با مکر و فریب خواسته اند که دانشجویان را به سمت تحقق منافع شوم خود سوق دهند اما دانشجویان آگاه و بیدار در برابر فتنه گری دشمنان هوشمندانه حرکت کردند و با ایمان، بصیرت، اخلاق و دشمن شناسی بی نظیر و روحیه انقلابی و بی نظیر بحمدالله همه توطئه های دشمن را ناکام گذاشتند.

آیت الله سعیدی با بیان این که امام راحل 6 ماه قبل از ارتحال فرمان تاریخی تشکیل بسیج دانشجویی و روحانیت را صادر فرمودند، گفت: حضرت امام بر نقش بی بدیل دانشجویان و طلاب در برابر طمع دشمنان و جهانخواران تأکید کردند و یادآور شدند که امروز یکی از ضروری ترین تشکل ها بسیج دانشجو و طلبه است و طلاب علوم دینی و دانشجویان باید تمام توان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب به کار گیرند.

وی افزود: امام راحل فرمود فرزندان بسیجی ام در این دو مرکز باید پاسدار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی باشند، امروز دانشگاه و حوزه بیش از هر زمان دیگری به اتحاد احتیاج دارند، امام راحل به مسأله نفوذ بیگانگان در حوزه و دانشگاه وتقویت باورها و ارزش های دینی و نشر اندیشه ناب محمدی و تشکیل هسته های مقاومت در تمام جهان با محوریت دانشجویان و طلاب اعتقاد ویژه داشتند و به مسؤولان نظام تأکید و توصیه می فرمودند که از نقش ویژه طلاب و دانشجویان غافل نشوند.

امام جمعه قم با اشاره به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در اندیشه امام و رهبری قرارگاه فرماندهی فرهنگی کشور است، مأموریت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی در شرایط حاضر  مقابله با تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی و رخنه و نفوذ فرهنگی و دشمن است.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی افزون بر برنامه ریزی، سیاستگذاری و تدوین اسناد راهبردی تحول فرهنگی باید با رصد، دیدبانی و  پایش فرهنگی مستمر نسبت به تغییر محیط فرهنگی جامعه در مسیر ارزش های اسلامی و انقلابی کوشش کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به شهادت آیت الله دستغیب به دست منافقان ابراز داشت: سابقه انقلابی و مبارزاتی این شهید بسیار طولانی است و ایشان اعتقاد و علاقه شدیدی به حضرت امام داشتند و ملاک سنجش شهید دستغیب برای خوبی و بدی افراد موضع گیری آن ها درباره امام بود، شهید دستغیب می فرمود هرکس می خواهد موضع خود با امام زمان(عج) را بداند باید ببیند در حال حاضر با نایب بر حق ایشان چگونه است.

وی با اشاره انفجار تروریستی روز گذشته در چابهار عنوان کرد: مزدوری با خودروی حامل مواد منفجره قصد ورود به فرماندهی انتظامی چابهار را داشت اما وقتی با مقامت دلیرمردان ناجا مواجه شد در ورودی فرماندهی خود را منفجر کرد و 2 تن از جان بر کفان نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و تعدادی از مردم مجروح شدند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: مردم ایران سال ها است که با جان، مال و تقدیم شهدای عالی مقام خود پای نظام اسلامی ایستاده اند و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستند، هرگز با این ترورهای کور نه تنها دست از نظام خود بر نمی دارند بلکه منسجم تر و مصمم تر درس فراموش نشدنی به مزدوران و اربابان آن ها خواهند داد.

وی اضافه کرد: همه بدانند امنیت جمهوری اسلامی خط قرمز ماست، دشمنان خون آشام بدانند که با این ترورهای کور خود آرزوی بر هم زدن امنیت جمهوری اسلامی را همچون این تروریست به درک واصل شده به گور خواهند برد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: اسلام ستیزان و کسانی که با انقلاب و ملت ایرانی دشمنی می کنند بدانند به حکم قرآن کریم با آن ها برخورد خواهد شد، سزای کسانی که با خدا و پیامبر می جنگند و در زمین فساد می کنند کشتن و به دار آویختن است، از خدمتگزاران نظام تشکر می کنیم و به روح پاک شهیدان درود می فرستیم و می خواهیم سریعا به این موضوع رسیدگی کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که موظف هستیم در جامعه بر اساس اخلاق اسلامی با یکدیگر برخورد داشته باشیم، افزود: هر انسانی به صورت طبیعی دو وجهه ملکوتی و تحت تأثیر وسوسه ها دارد، اگر انسان اخلاقی که رسول خدا(ص) مبشر و عامل به آن بودند را سرلوحه کار قرار دهد بسیار موفق خواهد بود، این هنر نیست که موافقان خود را تبدیل به مخالف و مخالفان را به معاند تبدیل کنیم، انتقادات، رفتارها، و برنامه ها باید به گونه ای باشد که افراد را به مسیر حق وارد کنیم، اگر اخلاق غیر اسلامی باشد ممکن است بهترین افراد را از دست بدهیم.

امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: مسؤولان استان قم توجه داشته باشند که شهر مقدس قم جایی است که عاشقان اهل بیت(ع) به آن عنایت و توجه دارند، امام صادق(ع) قم را حرم اهل بیت(ع) نامیدند که این موقعیت به هیچ مکان و مرکز مذهبی دیگری داده نشده است و مسؤولان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با انتقاد از نیمه تمام ماندن پروژه ها در قم ادامه داد: تا کی پروژه های نیمه تمام باید بمانند و مستهلک شوند، اگر طرحی با هر هدفی وسط رودخانه ساخته اند باید تمام شود، شما مدیر هستید و راه ها را می دانید و راه های برون رفت از مشکلات را می دانید، اگر پروژه های نیمه تمام به همین صورت رها شوند بعد از مدتی بی خاصیت می شوند و ثروت مردم به هدر می رود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که جاذبه های گردشگری مذهبی در قم باید افزایش پیدا کند، ابراز داشت: برخی فکر می کنند قم با شهرهای دیگر یکسان است  در حالی که قم الزامات  و ویژگی های خود را دارد و کسانی که به قم می آیند توقع دارند مردم قم جهت اهل بیتی را رعایت کنند، نمی توان با یک بخشنامه همه شهرها را مانند یکدیگر دید و برخی کارها را ترویج  کرد چرا که برخی مسائل شایسته شهر قم نیست؛ قم خاستگاه انقلاب است و مردم قم توقع دارند این شهر همچنان حرم اهل بیت(ع) بماند.

ارسال نظرات